با همکاری انجمن اقتصاد کشاورزی ایران
اقتصاد کشاورزی
عوامل مؤثر بر تمایل به پرداخت اضافی خانوارها برای نان گندم کامل در شهر تبریز

فرزانه تقوی دغدغان؛ باب اله حیاتی؛ محمد قهرمان زاده

دوره 37، شماره 1 ، فروردین 1402، ، صفحه 43-63

https://doi.org/10.22067/jead.2022.75287.1121

چکیده
  به دلیل مصرف محدود محصولات غذایی غلات کامل، نگرانی‌هایی در مورد سلامتی وجود دارد؛ لذا تحریک و تشویق مردم برای مصرف اینگونه محصولات بسیار ضروری است. در این راستا هدف مطالعه بررسی عوامل مؤثر بر تمایل به پرداخت اضافی خانوار‌ها برای نان گندم کامل نسبت به نان معمولی در شهر تبریز بود. داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز از طریق پیمایش‌های میدانی، ...  بیشتر

مطالعه ترجیحات افراد مختلف برای مصرف گیاهان دارویی در شهر تبریز

عذرا جوان بخت؛ سمیرا اسمعیلی

دوره 28، شماره 1 ، فروردین 1393، ، صفحه 64-70

https://doi.org/10.22067/jead2.v1391i6.26758

چکیده
  امروزه با توجه به آشکار شدن اثرات سوء مصرف داروهای شیمیایی برای بیشتر مصرف‌کنندگان، تمایل افراد نیز به مصرف گیاهان دارویی افزایش چشمگیری یافته است. استفاده از داروهای گیاهی بخش مهمی از طب گیاهی را تشکیل می‌دهد و تلفیق این طب با طب مدرن باعث شده است که گیاهان دارویی از اهمیت بالایی نسبت به گذشته بر خوردار شوند و یک جزء جدایی ناپذیر ...  بیشتر

بررسی و اولویت بندی عوامل درونی و بیرونی موثر بر خرید گوشت قرمز منجمد با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری

علیرضا موتمنی؛ هادی مرادی؛ مهدی مرادی

دوره 24، شماره 4 ، دی 1389

https://doi.org/10.22067/jead2.v1389i4.8201

چکیده
  چکیدهآگاهی از علل تصمیمات افراد در هنگام انتخاب مواد غذائی بسیار مهم است، چرا که این تصمیمات مستقیما سلامتی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. از آنجائی که گوشت قرمز در زمره اقلام سبد کالای مصرفی خانوارهای ایرانی قرار دارد، در این راستا هدف پژوهش حاضر شناسائی عوامل موثر بر گرایش به خرید گوشت منجمد وارداتی در بین مصرف کنندگان شهر تبریز ...  بیشتر

عوامل مؤثر بر تمایل به پرداخت بازدیدکنندگان پارک های ائل گلی و مشروطه شهر تبریز: کاربرد روش دو مرحله ای هکمن

باب اله حیاتی؛ مهدی احسانی؛ محمد قهرمان زاده؛ حسین راحلی؛ مجید تقی زاده

دوره 24، شماره 1 ، فروردین 1389

https://doi.org/10.22067/jead2.v1389i1.3494

چکیده
  چکیدهتوسعه فعالیت های اقتصادی، رشد جمعیت، افزایش مشغله های زندگی و بالا رفتن سطح استانداردهای زندگی سبب افزایش چشمگیر تقاضا برای محیط های طبیعی و نیاز به گردشگری شده است. کمیابی این منابع از یک طرف و از سوی دیگر کمبود منابع مالی برای احیاء و ایجاد محیط های مناسب تفریحی از طرف دیگر، مدیریت منابع طبیعی را به سوی ارزش گذاری این منابع ...  بیشتر