با همکاری انجمن اقتصاد کشاورزی ایران
اقتصاد کشاورزی
بررسی عوامل موثر بر سطح مصرف فرآورده‌های گوشتی آماده در شهر مشهد

مرتضی محمدی؛ سید احسان علوی

دوره 36، شماره 2 ، تیر 1401، ، صفحه 197-206

https://doi.org/10.22067/jead.2022.74633.1112

چکیده
  با توجه به افزایش مصرف فرآورده‌های غذایی آماده در کشور، در این مطالعه عوامل موثر بر سطح مصرف فراورده‌های غذایی آماده از جمله سوسیس، کالباس و همبرگر مورد بررسی قرار گرفته است. به منظور بررسی عوامل موثر بر سطح مصرف فرآورده‌های غذایی آماده و هم چنین نحوه تاثیر هر عامل بر احتمال قرار گرفتن هر خانوار در چهار گروه عدم مصرف، مصرف کم، مصرف ...  بیشتر

بررسی عوامل مؤثر بر ترجیحات مصرفی خانوار برای قارچ شاه صدف

الناز خانزاده شادلو سفلی؛ جواد جانپور؛ محمود دانشور کاخکی؛ حسین محمدی

دوره 34، شماره 4 ، دی 1399، ، صفحه 375-395

https://doi.org/10.22067/jead.2021.17790.0

چکیده
  قارچ به‌عنوان یک ماده غذایی مناسب از جنبه‌ی تغذیه‌ای و فیزیولوژیکی دارای مواد ارزشمندی می‌باشد. در میان انواع آن، قارچ خوراکی-دارویی شاه صدف به دلیل خواص غذایی و دارویی با ارزشی که دارد به تازگی مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین، با توجه به خصوصیات بی‌شمار قارچ شاه صدف و جانشینی آن با قارچ دکمه‌ای، هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل مؤثر ...  بیشتر

مقایسه تحلیلی عوامل مؤثر بر مصرف ماهی در شهرهای ساری و مشهد

افسانه نیکوکار؛ مسعود حسین‌ زاده؛ زهرا نعمت الهی

دوره 31، شماره 4 ، دی 1396، ، صفحه 299-310

https://doi.org/10.22067/jead2.v31i4.65025

چکیده
  با توجه به نقش و اهمیت مصرف آبزیان در سلامت جامعه، در این مطالعه عوامل مؤثر بر مصرف ماهی در دو شهر ساری و مشهد بررسی شده است. به این منظور، از طریق مصاحبه حضوری و تکمیل پرسش‌نامه از 180 خانوار مشهدی و 120 خانوار ساروی در سال 1394 و با استفاده از الگوی لاجیت ترتیبی، مهمترین عوامل مؤثر بر مصرف ماهی در این دو شهر شناسایی شده است. بر اساس نتایج ...  بیشتر

عوامل مؤثر بر انتخاب راهبرد ترفیع فروش در مراحل مختلف چرخه عمر کالا (مطالعه موردی: شرکت‌های صنایع غذایی شهر مشهد)

حسین محمدی؛ مرتضی محمدی؛ سمیه کارگر

دوره 30، شماره 4 ، دی 1395، ، صفحه 360-369

https://doi.org/10.22067/jead2.v30i4.56943

چکیده
  یکی از مهم‌ترین راهبردهای مورد استفاده جهت بهبود فروش محصولات غذایی، راهبرد ترفیع فروش است. تولیدکنندگان محصولات مختلف از جمله محصولات غذایی در ایران در مراحل مختلف چرخه عمر محصول از این راهبرد به شکل‌های متنوع بهره می‌گیرند. در این مطالعه به‌منظور بررسی عوامل مؤثر بر احتمال انتخاب این راهبرد در مراحل مختلف چرخه عمر محصولات صنایع ...  بیشتر