با همکاری انجمن اقتصاد کشاورزی ایران
اقتصاد کشاورزی
بررسی مولفه‌های اخلاقی موثر بر ارزش دوره عمر مشتری محصولات لبنی در شهر تهران

فرنوش وجدی حکم آباد؛ حامد رفیعی؛ امیر حسین چیذری؛ سعید یزدانی؛ صفدر حسینی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 08 آبان 1403

https://doi.org/10.22067/jead.2024.89411.1290

چکیده
  امروزه نگهداری و تقویت وفاداری مشتری در راستای محصولات یا خدمات یک شرکت، عموماً نکته اصلی و مرکزی فعالیت‌های بازاریابی شده است. ازجمله مواردی که می‌تواند بر بهبود وفاداری مشتریان به برند /محصول تأثیرگذار باشد، بازاریابی اخلاقی است. بازاریابی اخلاقی حوزهای از اخلاق کاربردی است که با اصول اخلاقی پنهان در رفتار، تبلیغ و تنظیم در بازاریابی ...  بیشتر

برآورد ارزش تفرجی پارک جنگلی قلعه رودخان: کاربرد انتخاب دوگانه یک و نیم بعدی

ابوالفضل محمودی؛ مهیار جماعتی گشتی؛ غلامرضا یاوری؛ محسن مهرآرا؛ سعید یزدانی

دوره 33، شماره 3 ، مهر 1398، ، صفحه 313-327

https://doi.org/10.22067/jead2.v33i3.81000

چکیده
  مجموعه پارک جنگلی قلعه رودخان از جذابترین مناطق گردشگری گیلان و ایران است و هر ساله روند بازدیدکنندگان از این مجموعه تفرجی- تاریخی رو به افزایش است. در این مطالعه با استفاده از روش یک و نیم بعدی (OOHB)، ارزش تفریحی و میزان تمایل به پرداخت بازدیدکنندگان، برآورد شده است. مبالغ بهینه پیشنهاد و تعداد نمونه لازم متناظر با آنها طوری طراحی شدند ...  بیشتر

برآورد شاخص رضایت مشتری فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی، مطالعه موردی: بازارهای ارزاق عمومی شهرداری مشهد

زهرا گلریز ضیائی؛ رضا مقدسی؛ سعید یزدانی

دوره 29، شماره 2 ، تیر 1394، ، صفحه 181-191

https://doi.org/10.22067/jead2.v0i0.40763

چکیده
  مطالعه حاضر به تعریف و برآورد شاخص رضایت مشتری بازارهای ارزاق عمومی شهرداری مشهد می‌پردازد. بدین منظور پس از تعریف مدل به روش مدل‌سازی معادلات ساختاری از روش‌های حداقل مربعات جزئی و حداکثر آنتروپی تعمیم یافته برای برآورد مدل تعریف شده استفاده می‌کند. پس از برآورد، نتایج دو روش برای انتخاب روش برتر با استفاده از معیار میانگین مربع ...  بیشتر

تعیین مزیت نسبی غلات در استان کرمان

لادن شفیعی؛ سعید یزدانی

دوره 24، شماره 4 ، دی 1389

https://doi.org/10.22067/jead2.v1389i4.8192

چکیده
  چکیده در این تحقیق مزیت نسبی غلات شامل گندم، جو و ذرت دانه‌ای با استفاده از شاخص‌های هزینه منابع داخلی، نسبت هزینه به منفعت اجتماعی و شاخص نرخ حمایت موثر در سال 84-83 درشهر‌ستان کرمان، بافت و بردسیر بررسی شد و تاثیر نرخ های مختلف ارز، تغییرات قیمت و هزینه‌های تولید بر روی مزیت نسبی فعالیت‌های زراعی ارزیابی گردید. نتایج نشان داد که ...  بیشتر