با همکاری انجمن اقتصاد کشاورزی ایران
راهبرد‎های توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی باغی استان خراسان شمالی با استفاده از رویکرد تحلیل عوامل استراتژیک (SWOT)

علی بزرگمهر؛ امین نعمتی؛ حجت ‎اله ربانی ‎نسب؛ بولفضل یاوری؛ محمد قربانی؛ مصطفی حیدری

دوره 27، شماره 2 ، تیر 1392، ، صفحه 103-113

https://doi.org/10.22067/jead2.v0i0.26401

چکیده
  به منظور شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصت‎ها و تهدیدها در صنایع تبدیلی و تکمیلی باغی استان خراسان شمالی، در این مطالعه‎ از رویکرد تحلیل عوامل استراتژیک استفاده شد. اطلاعات موردنیاز از طریق مصاحبه حضوری و تکمیل پرسشنامه‎ تخصصی با 20 نفر از مدیران و کارشناسان صنایع کشاورزی، کارشناسان باغبانی استان و صاحبان صنایع تبدیلی و تکمیلی باغی استان ...  بیشتر

بررسی عوامل موثر بر مشارکت کشاورزان در بازار آتی گوجه‎فرنگی

ابوالفضل قدیری مقدم؛ امین نعمتی

دوره 25، شماره 3 ، مهر 1390

https://doi.org/10.22067/jead2.v1390i3.10846

چکیده
  چکیدهیکی از مهمترین ریسک‎های موجود در بخش کشاورزی، ریسک ناشی از نوسانات قیمتی محصولات کشاورزی می‎باشد. بازارهای آتی محصولات کشاورزی به عنوان یکی از سیاست‎ها و راهکارهای اجرایی، تأثیر بسزایی بر کاهش‎ نوسانات قیمتی محصولات کشاورزی دارند. با توجه به این مهم در این مطالعه، عوامل موثر بر احتمال مشارکت کشاورزان برای فروش محصول ...  بیشتر

بررسی تمایل به پرداخت کشاورزان گندم‏کار برای کنترل علف‏های هرز در مراحل مختلف رشد آن (مطالعه موردی خراسان رضوی)

محمد قربانی؛ امین نعمتی؛ رضا قربانی

دوره 25، شماره 1 ، فروردین 1390

https://doi.org/10.22067/jead2.v1390i1.8875

چکیده
  چکیدهدر این مطالعه تمایل به پرداخت 180 کشاورز گندم‏کار استان خراسان رضوی، برای گزینه‎های مختلف حذف علف‏های هرز در مراحل مختلف رشد از طریق الگوی رگرسیون لگاریتمی در سال 1387 مورد بررسی قرار گرفت. نتایج مطالعه نشان داد که متغیر کل درآمد سالانه کشاورز، چند ساله بودن علف‏های هرز و متغیرهای مجازی درصد حذف علف‏های هرز در مراحل مختلف ...  بیشتر

اولویت‎بندی تنگناهای پیش‎روی تعاونی‎های تولید کشاورزی شهرستان مشهد با تأکید بر نظام بازاریابی (کاربرد معیار آنتروپی)

ابوالفضل قدیری مقدم؛ امین نعمتی

دوره 25، شماره 1 ، فروردین 1390

https://doi.org/10.22067/jead2.v1390i1.8885

چکیده
  AbstractIn this study, the degree of importance facing the bottlenecks of production cooperatives was investigated applying entropy criteria on data of 107 members of agricultural production cooperatives (APCs) in Mashhad, Iran. Results show that lack of comprehensive long-term planning by the managers and members of cooperatives in marketing efforts during and after production process (with weight 0.1), intervening middleman and brokers on selling products by the cooperatives (with weight 0.0727) and not having employed specialized labors by cooperatives to deal with sale and purchase of products ...  بیشتر