چکیده
رفتار عاملان بازاریابی در مقابل ریسک قیمتی، اثر قابل ملاحظهای بر افزایش حاشیة بازاریابی دارد به طوری که با انتقال افزایش قیمت به مصرفکنندة نهایی، قدرت خرید و از آن رو مصرف آنها کاهش مییابد. پژوهش حاضر عوامل مؤثر بر حاشیة بازاریابی در سطوح مزرعه- کشتارگاه و کشتارگاه- خرده فروشی، گوشت گاو و گوسفند را با در نظر گرفتن اثر ریسک و رفتار ریسکی و نیز متغیرهای طرف عرضه و تقاضا برای دورة 1377-1383 مورد ارزیابی قرار داده است. نتایج نشان داد که کشش متغیر ریسک قیمتی (نوسان قیمت) در کشتارگاه و خردهفروشی نسبت به حاشیة بازاریابی مزرعه- کشتارگاه و کشتارگاه- خردهفروشی به ترتیب برای گوشت گاو 51/0 و 78/1 و به ترتیب برای گوشت گوسفند 03/0 و 54/0 بوده است.
واژه های کلیدی: ریسک قیمتی، حاشیه بازاریابی، گوشت قرمز، ایران
شهبازی گیگاسری, حبیب, کاوسی کلاشمی, محمد, پیکانی ماچیانی, غلامرضا, & عباسی فر, اکرم. (1388). بررسی اثر ریسک قیمتی بر حاشیه بازاریابی گوشت قرمز در ایران. اقتصاد و توسعه کشاورزی, 23(1), -. doi: 10.22067/jead2.v1388i1.2070
MLA
حبیب شهبازی گیگاسری; محمد کاوسی کلاشمی; غلامرضا پیکانی ماچیانی; اکرم عباسی فر. "بررسی اثر ریسک قیمتی بر حاشیه بازاریابی گوشت قرمز در ایران". اقتصاد و توسعه کشاورزی, 23, 1, 1388, -. doi: 10.22067/jead2.v1388i1.2070
HARVARD
شهبازی گیگاسری, حبیب, کاوسی کلاشمی, محمد, پیکانی ماچیانی, غلامرضا, عباسی فر, اکرم. (1388). 'بررسی اثر ریسک قیمتی بر حاشیه بازاریابی گوشت قرمز در ایران', اقتصاد و توسعه کشاورزی, 23(1), pp. -. doi: 10.22067/jead2.v1388i1.2070
VANCOUVER
شهبازی گیگاسری, حبیب, کاوسی کلاشمی, محمد, پیکانی ماچیانی, غلامرضا, عباسی فر, اکرم. بررسی اثر ریسک قیمتی بر حاشیه بازاریابی گوشت قرمز در ایران. اقتصاد و توسعه کشاورزی, 1388; 23(1): -. doi: 10.22067/jead2.v1388i1.2070
ارسال نظر در مورد این مقاله