چکیده
آگاهی از علل تصمیمات افراد در هنگام انتخاب مواد غذائی بسیار مهم است، چرا که این تصمیمات مستقیما سلامتی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. از آنجائی که گوشت قرمز در زمره اقلام سبد کالای مصرفی خانوارهای ایرانی قرار دارد، در این راستا هدف پژوهش حاضر شناسائی عوامل موثر بر گرایش به خرید گوشت منجمد وارداتی در بین مصرف کنندگان شهر تبریز می باشد. تحقیق حاضر با شناسائی طبقه عوامل موثر در قالب دو دسته عوامل درونی و بیرونی به بررسی این عوامل در قالب یک مدل مفهومی می پردازد. با استفاده از نمونه گیری خوشه ای تصادفی نظرات مصرف کنندگان جمع آوری گردید. جهت بررسی فرضیات مطرح شده داده های حاصل با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفت. نتایج تحلیل ها نشان داد که عوامل بیرونی بطور مثبت کیفیت و ارزش ادراکی مشتریان را تحت تاثیر قرار می دهد. اما عوامل درونی نتوانستند تاییدات آماری لازم را بدست آورند. رتبه بندی عوامل بیرونی هم به ترتیب نشانگر اهمیت نحوه ذبح، قیمت و رعایت استانداردهای بهداشتی می باشد و متغیر کشور تولید کننده نتوانست تائید لازم را بدست آورد.
واژه های کلیدی: گرایش به خرید، کشور تولید کننده، کیفیت ادراکی، گوشت منجمد، تبریز
موتمنی, علیرضا, مرادی, هادی, & مرادی, مهدی. (1389). بررسی و اولویت بندی عوامل درونی و بیرونی موثر بر خرید گوشت قرمز منجمد با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری. اقتصاد و توسعه کشاورزی, 24(4), -. doi: 10.22067/jead2.v1389i4.8201
MLA
علیرضا موتمنی; هادی مرادی; مهدی مرادی. "بررسی و اولویت بندی عوامل درونی و بیرونی موثر بر خرید گوشت قرمز منجمد با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری". اقتصاد و توسعه کشاورزی, 24, 4, 1389, -. doi: 10.22067/jead2.v1389i4.8201
HARVARD
موتمنی, علیرضا, مرادی, هادی, مرادی, مهدی. (1389). 'بررسی و اولویت بندی عوامل درونی و بیرونی موثر بر خرید گوشت قرمز منجمد با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری', اقتصاد و توسعه کشاورزی, 24(4), pp. -. doi: 10.22067/jead2.v1389i4.8201
VANCOUVER
موتمنی, علیرضا, مرادی, هادی, مرادی, مهدی. بررسی و اولویت بندی عوامل درونی و بیرونی موثر بر خرید گوشت قرمز منجمد با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری. اقتصاد و توسعه کشاورزی, 1389; 24(4): -. doi: 10.22067/jead2.v1389i4.8201
ارسال نظر در مورد این مقاله