یکی از تصمیمات بازاریابی برای کشاورزان، نحوه فروش تولیدات به بازار میباشد. آنها محصولات خود را به شیوه های مختلف به فروش میرسانند برای مثال پیش فروش، به دلالان محلی، عمده فروشان، یا سایر روشها. هدف از این مطالعه بررسی کانالهای توزیع مرکبات و ارزیابی عوامل موثر بر انتخاب هر یک توسط تولیدکنندگان مازندرانی است. داده های تحقیق از طریق نمونه گیری تصادفی ساده و مصاحبه با 252 باغدار از 15 شهرستان استان مازندران در سال 1390 جمع آوری گردید. روش مورد استفاده مدل لاجیت آشیانه ای سه لایه ایی بود. نتایج برآورد نشان داد که متغیرهای فاصله باغ از نزدیکترین شهر، تجربه باغدار، زمان فروش، هزینه های بازاریابی، نوع محصول و شیوه فروش غالب در منطقه از عوامل موثر بر انتقال کانال توزیع در بین تولیدکنندگان میباشد. تاثیر هر کدام از متغیرهای مزبور در هر کانال فروش متفاوت است با این وجود متغیرهای زمان فروش و نوع محصول اهمیت بیشتری دارند.
مجاوریان, سید مجتبی, رسولی, فاطمه, & حسینی یکانی, سید علی. (1392). عوامل موثر بر انتخاب کانال فروش در بین تولیدکنندگان مرکبات مازندران. اقتصاد و توسعه کشاورزی, 27(2), 123-133. doi: 10.22067/jead2.v0i0.26410
MLA
سید مجتبی مجاوریان; فاطمه رسولی; سید علی حسینی یکانی. "عوامل موثر بر انتخاب کانال فروش در بین تولیدکنندگان مرکبات مازندران". اقتصاد و توسعه کشاورزی, 27, 2, 1392, 123-133. doi: 10.22067/jead2.v0i0.26410
HARVARD
مجاوریان, سید مجتبی, رسولی, فاطمه, حسینی یکانی, سید علی. (1392). 'عوامل موثر بر انتخاب کانال فروش در بین تولیدکنندگان مرکبات مازندران', اقتصاد و توسعه کشاورزی, 27(2), pp. 123-133. doi: 10.22067/jead2.v0i0.26410
VANCOUVER
مجاوریان, سید مجتبی, رسولی, فاطمه, حسینی یکانی, سید علی. عوامل موثر بر انتخاب کانال فروش در بین تولیدکنندگان مرکبات مازندران. اقتصاد و توسعه کشاورزی, 1392; 27(2): 123-133. doi: 10.22067/jead2.v0i0.26410
ارسال نظر در مورد این مقاله