چکیده
هدف اصلی تحقیق حاضر تعیین کارآیی بازار گوشت مرغ می باشد. در این مطالعه حاشیه بازاریابی و کارایی بازار گوشت مرغ در سطوح مختلف بازار در شهرستان کرج محاسبه شده است. نتایج مطالعه نشان می دهد که کشتارگاه ها بیش از 50 درصد از حاشیه بازاریابی و سود بازاریابی را به خود اختصاص داده اند. این نتیجه، نشان دهنده قدرت انحصاری کشتارگاه ها در صنعت گوشت مرغ است. در حالی که سهم تولیدکنندگان از سود بازاریابی کمتر از 10 درصد است، نسبت قیمت دریافتی تولیدکنندگان به قیمت پرداختی مصرف کنندگان 68 درصد محاسبه شده است. نتایج همچنین نشان داد که بازار گوشت مرغ در شهرستان کرج از کارایی لازم برخوردار نیست. لذا، لازم است سیاست هایی اتخاذ گردد تا علاوه بر توزیع عادلانه حاشیه و سود بازاریابی، کارایی بازار نیز افزایش یابد.
واژه های کلیدی: حاشیه بازار، کارآیی سیستم بازاررسانی، کرج، ایران
خالدی, محمد, شوکت فدایی, محسن, & نکوفر, فرناز. (1389). بررسی کارآیی بازار گوشت مرغ در ایران(مطالعه موردی: شهرستان کرج). اقتصاد و توسعه کشاورزی, 24(4), -. doi: 10.22067/jead2.v1389i4.8193
MLA
محمد خالدی; محسن شوکت فدایی; فرناز نکوفر. "بررسی کارآیی بازار گوشت مرغ در ایران(مطالعه موردی: شهرستان کرج)". اقتصاد و توسعه کشاورزی, 24, 4, 1389, -. doi: 10.22067/jead2.v1389i4.8193
HARVARD
خالدی, محمد, شوکت فدایی, محسن, نکوفر, فرناز. (1389). 'بررسی کارآیی بازار گوشت مرغ در ایران(مطالعه موردی: شهرستان کرج)', اقتصاد و توسعه کشاورزی, 24(4), pp. -. doi: 10.22067/jead2.v1389i4.8193
VANCOUVER
خالدی, محمد, شوکت فدایی, محسن, نکوفر, فرناز. بررسی کارآیی بازار گوشت مرغ در ایران(مطالعه موردی: شهرستان کرج). اقتصاد و توسعه کشاورزی, 1389; 24(4): -. doi: 10.22067/jead2.v1389i4.8193
ارسال نظر در مورد این مقاله