با همکاری انجمن اقتصاد کشاورزی ایران
بررسی کارآیی بازار گوشت مرغ در ایران(مطالعه موردی: شهرستان کرج)

محمد خالدی؛ محسن شوکت فدایی؛ فرناز نکوفر

دوره 24، شماره 4 ، دی 1389

https://doi.org/10.22067/jead2.v1389i4.8193

چکیده
  چکیدههدف اصلی تحقیق حاضر تعیین کارآیی بازار گوشت مرغ می باشد. در این مطالعه حاشیه بازاریابی و کارایی بازار گوشت مرغ در سطوح مختلف بازار در شهرستان کرج محاسبه شده است. نتایج مطالعه نشان می دهد که کشتارگاه ها بیش از 50 درصد از حاشیه بازاریابی و سود بازاریابی را به خود اختصاص داده اند. این نتیجه، نشان دهنده قدرت انحصاری کشتارگاه ها در صنعت ...  بیشتر

بررسی حاشیه و کارآیی بازار برنج در استان مازندران

حمید امیرنژاد؛ حامد رفیعی

دوره 24، شماره 2 ، تیر 1389

https://doi.org/10.22067/jead2.v1389i2.3935

چکیده
  بدلیل اهمیت تولید برنج در استان مازندران، بررسی وضعیت بازار این محصول در این استان از اهمیت قابل توجهی برخوردار می باشد. به این منظور، با تکمیل تصادفی 55 پرسشنامه در هر یک از سطوح تولید، عمده فروشی و خرده فروشی، در سال 1386، بازار برنج در استان مازندران مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که حاشیه بازاریابی در دو رقم محلی (طارم) و پرمحصول ...  بیشتر