با همکاری انجمن اقتصاد کشاورزی ایران
اقتصاد کشاورزی
تأثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند در صنعت زعفران

امیررضا کنجکاو منفرد؛ علی جمدی؛ زهره السادات دعائی؛ عالیه حق‌بین

دوره 37، شماره 1 ، فروردین 1402، ، صفحه 103-117

https://doi.org/10.22067/jead.2023.79925.1169

چکیده
  هدف از این پژوهش، تعیین عوامل تاثیرگذار آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند در صنعت زعفران است؛ در راستای نیل به این هدف رابطه بین عوامل آمیخته بازاریابی (محصول، کانال توزیع، قیمت، فعالیت‌های ترفیعی)، چهار بعد ارزش ویژه برند (آگاهی از برند، کیفیت ادراک شده، تصویر فروشگاه و وفاداری به برند) به وسیله معادلات ساختاری سنجیده شده است. پژوهش ...  بیشتر

اقتصاد کشاورزی
تأثیر قابلیت‌های پویای صادراتی زعفران خراسان بر مزیت رقابتی و عملکرد با تأکید بر دانش صادراتی

امیررضا کنجکاو منفرد؛ محمد هدایتی؛ فهیمه فرقانی اله آبادی

دوره 34، شماره 4 ، دی 1399، ، صفحه 447-461

https://doi.org/10.22067/jead.2021.17796.0

چکیده
  در محیط پویای بازار صادراتی کنونی، درک صحیح از بازار و تحولات آن و تلاش در راستای پاسخگویی به نیازهای به سرعت در حال تغییر آن، یکی از عوامل اصلی ارتقای عملکرد بنگاه­های صادراتی است. بنابراین، بهره­گیری صحیح از قابلیت­های پویای صادرات یکی از راهکارهایی است که بیشترین کاربرد را برای بین المللی شدن شرکت­ها دارد. در این راستا تحقیق ...  بیشتر