با همکاری انجمن اقتصاد کشاورزی ایران
راهبردهای توسعه بازار محصولات غذایی سالم در شهر همدان

وحید عزیزی؛ ملیحه نیکوی؛ محمد خالدی

دوره 27، شماره 4 ، دی 1392، ، صفحه 328-337

https://doi.org/10.22067/jead2.v1391i5.28268

چکیده
  مطالعه حاضر با هدف تعیین راهبردهای توسعه بازار محصولات غذایی سالم در شهر همدان انجام شده است. داده های تحقیق از طریق مطالعه پیمایشی، با طراحی و تکمیل پرسشنامه به روش نمونه گیری تصادفی ساده از 400 شهروند شهر همدان در سال 1392 جمع آوری شده است. نتایج تحقیق با استفاده از مدل لاجیت ترتیبی به روش حداکثر راستنمایی برآورد و مورد بررسی قرار گرفت. ...  بیشتر

بررسی کارآیی بازار گوشت مرغ در ایران(مطالعه موردی: شهرستان کرج)

محمد خالدی؛ محسن شوکت فدایی؛ فرناز نکوفر

دوره 24، شماره 4 ، دی 1389

https://doi.org/10.22067/jead2.v1389i4.8193

چکیده
  چکیدههدف اصلی تحقیق حاضر تعیین کارآیی بازار گوشت مرغ می باشد. در این مطالعه حاشیه بازاریابی و کارایی بازار گوشت مرغ در سطوح مختلف بازار در شهرستان کرج محاسبه شده است. نتایج مطالعه نشان می دهد که کشتارگاه ها بیش از 50 درصد از حاشیه بازاریابی و سود بازاریابی را به خود اختصاص داده اند. این نتیجه، نشان دهنده قدرت انحصاری کشتارگاه ها در صنعت ...  بیشتر

بررسی هزینه‌های مبادله تسهیلات اعطایی بانک کشاورزی در مناطق روستایی ایران

سیدصفدر حسینی؛ محمد خالدی؛ محمد قربانی؛ ابراهیم حسن پور

دوره 23، شماره 2 ، مهر 1388

https://doi.org/10.22067/jead2.v1388i2.2528

چکیده
  چکیدههدف مقاله حاضر ارزیابی هزینه‌های مبادله ی تسهیلات بانک کشاورزی می باشد. هزینه‌ های مبادله بالا به عنوان یکی از عواملی که سبب محدودیت خانوارهای روستائی در دسترسی به اعتبارات در کشورهای در حال توسعه می شود، عنوان شده است. داده‌های مورد استفاده از بانک کشاورزی و نیز از طریق مصاحبه و تکمیل پرسشنامه در یک نمونه‌گیری تصادفی چندمرحله‌ای ...  بیشتر